середа, 28 лютого 2018 р.

В.Сухомлинський. Співуча пір"їнка. Урок для учнів 4 класу


С. С. Чорна, вчитель початкових класів Заваллівського навчально-виховного об’єднання «ЗШ  І-ІІІ ступенів» Гайворонської  районної державної адміністрації

РОЗПІЗНАВАЙ І РОЗВИВАЙ СВОЇ ЗДІБНОСТІ.
В. СУХОМЛИНСЬКИЙ «СПІВУЧА ПІРЇНКА»

(Урок з використанням ІКТ для учнів 4 класу)
Мета і завдання: розширити і поглибити знання про творчість В. Сухомлинського; спонукати учнів до роздумів щодо змісту твору; розвивати творче сприй­мання й вміння описувати навколишній світ; розвивати уяву, фантазію, зв’язне мовлення учнів; виховувати віру в свої сили.
Обладнання: комп’ютер, телеекран, аудіо запис, тести, ілюстрації, таблиці Шульте.
Презентація до уроку додається.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1.Читання вірша – привітання.
Доброго ранку – травам росистим,
Доброго ранку – квітам барвистим,
Доброго ранку – сонечку ясному,
Людям усім і усьому прекрасному!
2. Наш девіз: Читання – основа навчання
Слайд 1
 ІІ. Актуалізація опорних знань.
Який розділ ми вивчаємо? А підрозділ?
Як ви розумієте вислів «У кожного є співуча пір’їнка»?
1.Розчитування.
2.Робота з таблицею Шульте.
3 .Читання з різною силою голосу
Горішок знань – це знає кожен – міцний
Та нам не відступать .
А розколоти нам поможе
Бажання всіх – все хочу знать!
ІІІ.  Підготовка учнів до сприймання нового матеріалу
— Перш ніж ми почнемо працювати, давайте згадаємо вимоги до на­шого усного мовлення.
 Слайд 2
— А тепер налаштуймо свої голоси і думки на роботу. Для цього про­читаємо чистомовку.
Слайд 3
Слайд 4

— Щоб продовжити урок, я хочу до вас звернутися з такими словами:
Дам вам усім щиру пораду:
На міркування дається хвилина,
Але відповідь має бути розумна й кмітлива!
— А тепер згадайте, хто з письменників написав «Казки школи під голубим небом» і пропонував проводити уроки серед природи? (В. О. Сухомлинський)
Слайд 5
— Розумники і розумниці розкажуть усім, що вони дізналися про життєвий шлях письменника після подорожі до бібліотеки.
(Розповідь підготовлених учнів.)
Слайди 6-12
— Які твори цього автора ми вже читали у 4 класі? ( «Усмішка», «Як Павлик списав у Зіни задачу»)
 А в попередніх класах? (Казки школи під голубим небом»; «Я хочу сказати своє слово»
 А які наші уроки під голубим небом ви запамятали?
Гра «Складіть і поясніть»
— Багато прислів’їв, приказок і висловів з творів В. Сухомлинсько­го стали крилатими.
Відновіть їх .
Слайд 13
Поясніть вислів « У кожної людини є своя співуча пір’їнка»
Фізкультхвилинка.
Ця  хвилинка  дуже дорога
І  легенька , і  гарненька,  як пір’їнка.
Праця  цього  дуже  вимага,
Тож  звучи  для  всіх  дітей  фізкультхвилинка.
Щира  пісенька  у  нас
Про  веселий  дружний  клас,
І  звучить  вона  так  виразно  і  дзвінко,
Щоб  бадьорість  була  в  нас,
Посміхаймось  у  цей  час,
Посміхнись  і  ти  до  нас,  фізкультхвилинко.
ІV.  Повідомлення теми і мети уроку
— Кожен з вас, діти, має певні здібності. Про це свідчать ваші портфоліо, проекти,ваші малюнки до творів В.Сухомлинського,ваші казки .  Хтось гарно танцює, спі­ває, а хтось швидко і правильно розв’язує задачі, працює на комп’ютері. Хтось майстерно вишиває, а хтось – уміє доглядати тварин.  Але не завжди людина знає про свої здібності, цінує свою унікальність, не завжди знає про свої можливості, розпізнає і розвиває їх. Саме на такі роздуми наштовхують твори цього розділу. І ось сьогодні ми прочитаємо казку В.Сухомлинського « Співуча пір’їнка»
Слайд 14
V. Опрацювання казки В. Сухомлинського «Співуча пір’їнка»
1.Читання казки кращими учнями.
2. Словникова робота.
Читання слів «буксиром» за вчителем.
Слайди 15-16
Які слова для вас незрозумілі?
Слайд 17
— Прочитайте окремо іменники, дієслова, прикметники (всі словникові слова на дошці)
3. Перевірка первинного сприймання.
Тест
1) Стрепет — це...:
а) хлопчик;
б) птах.
2) Стрепет співає:
а) крилом;
б) дзьобом.
3) Стрепет загубив:
а) голос;
б) співучу пір’їну.
4) Співучу пір’їну знайшов:
а) Сергійко (хлопчик);
б) дядько Сергій.
4. Читання учнями казки «ланцюжком2
5. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.
— Чи знали ви до сьогоднішнього дня про такого птаха?
— Із чим порівнюється його спів? Прочитайте.
— Яке лихо трапилось у стрепета?
— Хто знайшов пір’їнку?
— Як ви розумієте слова чоловіка?
— Чи є співучі пір’їнки у ваших однокласників? Чи є вона у вас?
6. Гра «Розвідники».
— Скільки разів у творі автор вжив слово Сергійко(3), Cтрепет(8)?
— Доберіть спільнокореневі слова до слова спів.
( Діти добирають)
Перевірка
Слайд 18
VІ. Підсумок урок
   Що ви зрозуміли з казки?
  — До чого закликає її автор?
Які ви казки чи оповідання В Сухомлинського читали?
Раджу вам почитати цікаву збірку творів В.О.Сухомлинського (виставка книг)
           VІІ. Оцінювання. Молодці,  діти, ви гарно  працювали  на  уроці.  Враховуючи  правильність та  виразність  читання,  відповіді  на  запитання,  активність  на  уроці  ви  отримуєте  гарні  оцінки.
VIІІ. Домашнє завдання
Слайди 19-21
Список використаних джерел
1.     Ковальчук Н. О., Настенко А. І. Літературне читання. 4 клас. ІІ семестр (за підручником О. Я. Савченко) / Н. О. Ковальчук, А. І. Настенко. — 166, [2] с.

Немає коментарів:

Дописати коментар