субота, 17 червня 2017 р.

Урок з української мови для класу

           
           Л.О. Горячківська,
учитель української
мови  та літератури
загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів с. Солгутове
Гайворонського району
Кіровоградської області



УСНИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ, ЩО МІСТИТЬ РОЗДУМ
(урок з української мови для учнів 6 класу)

Мета уроку: поновити в пам’яті учнів матеріал про особливості побудови роздуму, формувати вміння визначати складові роздуму; формувати вміння переказувати текст, що містить роздум; розвивати логічне та образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати любов до природи.
Обладнання: картки, текст переказу

Хід уроку
І.Актуалізація опорних знань учнів.
·                   Яку групу речень можна назвати текстом?
·                   Тема тексту…
·                   Ідея…
·                   Які є стилі мовлення?
·                   Назвіть типи мовлення.
ІІ. Оголошення теми, мети уроку
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів
ІV. Опрацювання навчального матеріалу
1)Прослуховування тексту.
Камінь
Іноді зло роблять навмисно, добре обдумавши і спланувавши. Але як багато шкоди і навіть біди приносять необдумані вчинки, зроблені просто так – від нічого робити.
         У лузі, під гіллястим дубом, багато років жила криниця. Вона щедро давала людям воду. Під розлогим дубом, що ріс біля криниці, часто відпочивали подорожні. Вони слухали пісню соловейка, який навесні селився в розлогому гіллі дерева.
         Одного разу до дуба прийшов хлопчик. Він любив пустувати. То ж і подумав: «А що воно буде, як я візьму оцей камінь і кину його в криницю! Ото, мабуть, булькне дуже!»
         Підняв він камінь, кинув його в криницю. Булькнуло дуже. Хлопчик засміявся, побіг і забув про свої пустощі.
         Камінь упав на дно і забив джерело.
         Вода перестала заповнювати криницю.
         Криниця засохла.
         Засохла трава навколо криниці, і дуб засох, бо підземні струмки потекли кудись в інше місце.
         На дубі перестав мостити гніздо соловейко. Він полетів у інший луг.
         Замовкла соловейкова пісня.
         Сумно стало в лузі.
         …Минуло багато років. Хлопчик став дідусем. Одного разу він прийшов на те місце, де колись був зелений луг, стояв гіллястий дуб, співав соловейко, вабила прохолодна криниця.
         Не стало ні лугу, ні дуба, ні соловейка, ні криниці. Довкола пісок, вітер здіймає  хмари пилюки.
         «Де ж воно все поділося?» - подумав дідусь.
(За В. Сухомлинським)

2)Діти отримують матеріал-картки з надрукованим уривком тексту.
Камінь упав на дно і забив джерело.
         Вода перестала заповнювати криницю.
         Криниця засохла.
         Засохла трава навколо криниці, і дуб засох, бо підземні струмки потекли кудись в інше місце.
         На дубі перестав мостити гніздо соловейко. Він полетів у інший луг.
         Замовкла соловейкова пісня.
         Сумно стало в лузі.
Поміркувати колективно, чому автор кожне речення написав з нового рядка.
Навести приклади бездумних вчинків людей, пустощів дітей, які теж призвели до негативних наслідків.
3)Бесіда з учнями.
·                   Тему чи основну думку тексту виражає заголовок?
·                   До якого типу мовлення належить текст?
·                   Знайти тезу, аргументи роздуму.
·                   Чи є у висловлюванні висновок. Відповідь пояснити.
4)Самостійно скласти план переказу.
5)Усний переказ тексту.

V.Підбиття підсумків уроку.
VІ.Написати міні-твір-розум «Земля – наш дім. Бережімо її!»

Список використаних джерел

1.                Сухомлинський В.О. квітка сонця. Притчі, казки, оповідання. – К.: Школа, 2009.
2.                www.ukrlit.vn/ua/


Немає коментарів:

Дописати коментар