субота, 17 червня 2017 р.

Урок з читання для учнів 4 класу

                                                                                                    О.С. Захаренко,
вчитель початкових класів
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Солгутове
Гайворонського району
Кіровоградської області

В. СУХОМЛИНСЬКИЙ «УСМІШКА»
(урок-читання для учнів 4 класу)
Мета і завдання: актуалізувати і розширити знання дітей про життя, творчість видатного українського педагога і письменника; розвивати вміння аналізувати і структурувати текст (знаходити описи, міркування, частини будови тексту, удосконалювати вміння виділяти і пояснювати зв’язок між причиною і наслідком); виховувати в учнів доброзичливе ставлення до оточуючих.
Обладнання.  Комп’ютер, тлумачний словник.
Хід уроку:
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 
1. Робота над анаграмою 
С  У  Ш  А  К  І  М 
2  1  5  7  6  4  3 
Відповідь: усмішка. 
— Як приємно бачити усміхнене обличчя, чути ласкаві, звернені до тебе слова! І тоді твій настрій стає піднесеним, веселим. Так само і людям приємно почути від тебе приємні, лагідні слова. 
— Що означає слово усмішка? (Усмішка — міміка обличчя, вуст, що виражає задоволення, прихильність, іронію; безголосий сміх. Якщо кажуть: доля усміхається, це означає, що людині щастить, таланить.) 
— Навіщо потрібна усмішка? (Усмішка допомагає людині: усуває настороженість, долає перешкоди у спілкуванні з людьми. Відкрите обличчя, прямий погляд, привітна усмішка — це ознаки людини чесної, розумної, привітної, вихованої.) 
— Цікаво знати, що найчастіше посміхаються американці. Вони говорять: «З усміхненою людиною приємніше мати справу, ніж із насупленою, похмурою». 
— Тож давайте будемо посміхатися, щоб іншим було приємно! 
2. Вправа «Незакінчене речення» 
— Закінчіть речення «Я усміхаюсь...». 
3. Розповіді підготовлених учнів 
— Сміх — один із найсильніших захисників нашого організму від негативного стресу, а отже від багатьох тілесних недуг. Під час сміху в головному мозку людини виділяються гормони щастя, і ми почуваємося радісно, захищеними від усяких негараздів. Той, хто любить сміятися, хто сприймає життя іронічно, ніколи не захворіє на невроз. 
— Усмішка і сміх — це ворота, через які до людини може потрапити багато хорошого. Учені довели, що сміх збуджує центри позитивних емоцій, створює добрий настрій, допомагає жити, вчитися і працювати. 
— Щоб засміятись, людині потрібно напружити 17 м’язів, а щоб насупитися — аж 43! Тому веселим і усміхненим бути легше, чи не так? 
Тож давайте будемо частіше посміхатися на користь нашому здоров’ю! 
4. Робота в групах 
Завдання: скласти із «розсипаних» слів прислів’я, вислів про усмішку. 
1-ша група. Від гніву старієш, від сміху молодієш. 
2-га група. Даруйте одне одному посмішки! 
3-тя група. Усмішка лікує краще за ліки. 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми ознайомимося із твором В. О. Сухомлинського «Усмішка», з’ясуємо, чому від усмішки йде до всіх тепло.
ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ.
 ОПРАЦЮВАННЯ ТВОРУ "УСМІШКА".
- Коли вам стає радісно на душі?
- А тепер сідайте зручно і уважно послухайте оповідання В.Сухомлинського «Усмішка».
1. Виразне читання оповідання вчителем.
2. Словникова робота.
почимчикувала — тупала, дибала, йшла;
барвистого — різнокольорового, райдужного;
непривітний — похмурий, злий, насуплений.
Фізкультхвилинка
(Під мелодію  "Пісні про усмішку")
3. Читання твору учнями самостійно.
4. Робота в групах.
а) Знайдіть і доповніть порівняння словами з тексту:
   волосся біле, мов …  (спіла вишня);
  срібна пісня жайворонка тремтіла, мов … (той струмок, що ось- ось помре);
  заясніли кульбабки, мов … (маленькі сонця).
б) В останньому абзаці відшукайте найдовші слова  (насторожилась, переливаючись).
в) У першому абзаці прочитайте односкладові слова (був, на, що, грав)
5. Додаткові відомості про посмішку.
- А давайте дізнаємось про посмішку ще більше.
       - Дитина посміхається ще до народження, знаходячись в утробі матері, а коли народжується – дарує свою першу посмішку. Вона блаженна і божественна, найпрекрасніша з усіх людських посмішок. А народжує її душа дитини. А посміхається дитина не собі, а іншим.
       - І сонце світить на небі не для себе, а для інших. І квіти ростуть… І дощик  ллється… Усе, що існує на Небі і на Землі – для інших. Воно створено Творцем для людей з великої любові до них Небесного Батька.
 Легенда «Як прийшла до людей  Посмішка».
- На що ж здатна посмішка? (Міркування дітей).
V.  ПІДСУМОК УРОКУ.
- Чого навчає нас це оповідання?
- Коли жити в любові й добрі – усе життя на Землі буде одною неповторною посмішкою.
- Отже, хто посміхається – той живе.
- Дякую за гарну працю.  Будьте добрими!  Частіше посміхайтеся!
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
         - Розкажіть мамі чи бабусі про силу посмішки.


Список використаних джерел

1. Читанка 4 класу частина 2 стр. 126.

2. https://m.zf.fm

Немає коментарів:

Дописати коментар