субота, 17 червня 2017 р.

Урок-гра для учнів 5 класу з математики

                                                    
                            С.П.Бойко, вчитель математики
                            загальноосвітньої школи
                            І-ІІІ ступенів с. Могильне  
                            Гайворонського району
                            Кіровоградської області    
                        
Острів скарбів.
( урок-гра для учнів 5 класу)
Тема уроку. Дії з десятковими дробами.
Мета уроку. Удосконалювати навички виконання дій з десятковими дробами; розвивати пізнавальний  інтерес учнів, увагу, логічне мислення, пам’ять, уміння спілкуватися, допомагати іншим, аналізувати ситуацію, оцінювати свої дії і дії товаришів; формувати мотивацію здорового способу життя; розширити кругозір учнів.
Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань з елементами гри-мандрівки в шкільному парку.
Обладнання: дидактичні картки, плакати, м’яч, цукерки, маркери.
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
Я хочу, щоб сьогодні наш урок математики був…
У - успішним
Р - радісним
О - оригінальним
К - корисним
І тому пропоную провести його під девізом:
«Творчість, майстерність, досконалість – це, насамперед, наполеглива праця.» В.О.Сухомлинський

 ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Виконуючи домашню задачу, учні повинні були зробити певні для себе висновки.
Задача.
Ціна пачки сигарет Прима становить 15 грн. На скільки зменшується сімейний бюджет за місяць через наявність курця в сім’ї, якщо він викурює пачку сигарет за 2дні? Скільки коштів втрачає сім’я через курця за рік? Скільки хлібин можна купити на кошти, витрачені курцем за рік, якщо одна хлібина коштує 7 грн.


ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Сьогодні ми проведемо урок у вигляді подорожі, будемо шукачами скарбів. Спочатку нам потрібно фізично підготуватися до важких випробувань. У пригоді нам стане м’яч.
Учні стають у коло. Гравець, у якого в руках м’яч формулює запитання і робить кидок. Учень, який зловив м’яч, повинен дати відповідь на дане питання і т. д.
Можливі запитання.
-         Як правильно додати і відняти десяткові дроби?
-         Як помножити десяткові дроби?
-         Як помножити (поділити) десяткові дроби на розрядну одиницю?
-         Які закони додавання (множення) ви знаєте?
-         Що таке квадрат (куб) числа?
-         Як поділити десятковий дріб на десятковий?
-         Що таке середнє арифметичне?
А де ми будемо подорожувати, дізнаємось, коли розгадаємо  кросворд.







1







2










3







4









5












6







7









8







                              
9





10










11






12


                                                         

1.     Кількість граней прямокутного паралелепіпеда.
2.     Компонент дії ділення.
3.     Яке число записують у «два поверхи»?
4.     Властивість додавання.
5.     9,7+0,3.
6.     Не є натуральним числом.
7.     Рівнобедрений, рівносторонній …
8.     Кут, градусна міра якого менша за 90.
  9. Числа, які діляться на два.
10.  Одиниця вимірювання кутів.
11. Результат дії віднімання.
4.  Прямокутний паралелепіпед, у якого всі виміри рівні.

Опустись сходами:



+ 2
3,6


* 10


-    37

: 0,01

Знайди собі пару.
    Кожний учень отримує картку з завданням Множення і ділення десяткових дробів на розрядну одиницю. В кожної пари вийдуть однакові результати при розв’язуванні вправ, але в одних при множенні, а в інших при діленні на розрядну одиницю.


1.
27,1*10
0,9*100
4,3*1000
100*10
7,18*100
0,2*1000
0,031*10
0,05*100
2.
2710:10
9000:100
43000:10
10000*0,1
71800*0,01
20000*0,01
310:1000
50*0,1



Врятуй чарівну квітку.
Ми почали подорож. На деревах прикріплені квіти, у яких відпали пелюстки. Потрібно їх прикріпити на місце. Це буде виконано, якщо вірно розв’язати вправу, записану на пелюстці. Завдання для обох груп.


0,9+0,6
1,992+0,008
1-0,7
10,9+0,6
1,1+0,9
10-0,1
3-2,8
5,9-4,5
2,5-0,9
4,8+5,3
8,03+0,7
2,4-1,4
9,3+11,06
7,2-4,08
5,18+7,5
3,24-0,8



Математично-господарські задачки
1.     Скільки коштів витратить даремно сімя, якщо хтось щодня забуватиме на 1год виключати 3 лампочки на 60 Вт і телевізор на 150 Вт за місяць, якщо вартість 1 кВт 0,9грн.
2.     Якщо у сімї з чотирьох осіб щоденно викидатимуть 100 г хліба, то скільки це становитиме за рік?
3.     За 1 хв з погано закритого крана витікає110 крапель води, за 1 год – 66о г, за добу – більше ніж14 літрів. У школі 8 кранів. Скільки літрів води витече за добу, якщо крани погано закрити?

Дерево-ласунчик.
Після тривалої подорожі необхідно підкріпитися. Роздаються картки з завданням. На дереві висять цукерки з прикріпленими відповідями.


0,12
3,4*2
0,24*6
3,5*20
34,5*100
0,25*3
0,0045*0,2
0,022
0,13
2,3*3
0,13*5
4,6*30
45,6*1000
0,36*0,4
0,0034*0,1
0,033




Скарб.
Скарб знаходиться під важким каменем. Щоб його підняти потрібно виконати завдання . Розріжте фігуру на 4 рівні частини за лініями сітки так, щоб у кожній частині було рівно три зафарбовані клітинки.





































А під каменем лежить лист паперу, на якому написано: Математика вчить мислити й разом з тим вселяє віру в безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю, характер. Сухомлинський В.
   Найцінніший скарб – ваші знання!

IV. Завдання додому.
1.     Високий рівень: скласти задачу на рівняння.
2.     Достатній рівень: скласти задачу на три дії.

3.     Початковий рівень: скласти задачу на дві дії.

Немає коментарів:

Дописати коментар