І. В. Семенюк, вчитель початкових класів
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Червоне Гайворонського району
Кіровоградської області
Комплексна робота з
текстом
(для
учнів 4 класу)
Ми піклуємося про те, щоб у свідомості,
в емоційній пам’яті дітей назавжди залишилися дрібні деталі рідної природи, ті
незабутні куточки, з яких поступово складається світ, дорогий людині.
В. Сухомлинський
Коротенькі казкові оповідки Василя
Сухомлинського високоморальні, сповнені любові до рідної природи, до всіх і до
всього живого. Вони є тим благодатним
засобом, за допомогою якого можна
забезпечити комплексну реалізацію як навчальних, так і виховних завдань. Використовуючи казки
В. О. Сухомлинського можна побудувати завдання з літературного читання, української мови, математики, природознавства, трудового
навчання, образотворчого мистецтва.
Тож скористаємося літературним спадком
В. О. Сухомлинського.
Прочитайте
казку.
Вранці на пасіці
Був сонячний весняний
ранок. З вулика вилетіла бджілка. Покружляла над пасікою та й понеслася вгору.
Дивиться – на землі щось біліє. Спустилася – а то яблуня цвіте. Знайшла
найпахучішу квітку, сіла на її пелюстки та й п'є солодкий сік. Напилася ще й
діткам своїм набрала. Знову піднялася, полинула. Летить над лугом, аж бачить:
на зеленому килимі багато золотих сонечок. Спустилася бджілка. Перед нею – цвіте
кульбаба. Квітки великі, пахучі. Знайшла бджілка найпахучішу квітку. Сіла на
золоте сонечко. І набрала багато-багато меду.
Повернулася бджілка
додому. Віднесла мед у вулик, вилила в мисочки маленькі. Та й полетіла до
подружки своєї. Розповіла їй про яблуню, про кульбабу. Та й полетіли вони разом.
А сонце світило над
усім світом. Воно гріло і яблуню, і зелений луг, і ставок. І бджоли радісно
співали, бо є сонце. І золоті сонечка квітів.
В. О. Сухомлинський
______________
·
Пасіка – це
кілька розміщених поруч вуликів та територія, на якій вони розташовані.
Завдання з літературного читання
1. Коли
бджола вилетіла з вулика?
2. Що
побачила вона пролітаючи над лугом?
3. З
чим порівнюються квіти кульбаби?
4.
Чому бджоли радісно співали?
Знайдіть в тексті епітети до слів
і запишіть їх.
Ранок
– ______________________________________________
;
квіти –
_______________________________________________;
килим – _____________________ ;
мисочки – ___________________ ;
сонечка
– ____________________ .
Зֹ’єднайте частини прислів’я:
Бджола
летить, мед у вуликах прибуває.
Бджола
мала, до
меду дійдеш.
За
бджілкою підеш – де
мед пахтить.
Коли літо
погожим буває, а й та працює.
Придумайте власний заголовок до
казки. Обгрунтуйте його.
Завдання з української
мови
Допишіть словами з тексту:
Квіти
кульбаби схожі на ___________________________________ .
Вставте літери, які загубилися:
Вул
_ к, з _ мля, з _ лений, сон _ чко, пол _ тіла, пов _ рнулася, в _ ликі.
Завдання
з математики
1.
Середня швидкість бджоли 400 м/хв. Яку відстань подолала бджілка перелітаючи
від вулика до лугу, якщо вона була в дорозі 12 хв?
Цікаво. Швидкість
польоту бджіл залежить від багатьох факторів: сили
вітру,
навантаження, віку бджіл. Середня швидкість бджіл без вантажу становить 28-30
км/год, з навантаженням 24 км/ч. Дальність польоту на відкритій місцевості 4-5 км, на місцевості, покритої деревами,
пересіченої ярами – до 11 км.
2. Довжина зеленого лугу, на якому ростуть кульбабки, становить 234 м, а
ширина – у 6 разів менша. Визначте площу зеленого лугу.
3.
Одна бджолина сім’я за літо заготовляє 150 кг меду. Скільки кілограм меду
заготовить 23 таких сім’ї?
Цікаво. Для того, щоб отримати чайну ложечку меду, двісті бджіл
повинні працювати весь день, збираючи нектар з тисячі квітів.
Завдання з музичного мистецтва
Прослухайте звуки бджоли,
скориставшись посиланням
Гарного вам прослуховування!
Завдання з трудового навчання
Використовуючи кольорові серветки (для квітки), папір (для
листочків), картон (для основи), клей та ножиці спробуйте виготовити одну або декілька кульбабок. За
потреби зверніться за допомогою до дорослих.
Завдання з образотворчого мистецтва
Намалюйте бджілку,
скориставшись покроковою інструкцією.
У вільну хвилину
1.
Зіграйте у гру та допоможіть бджілці зібрати всі
квіти.
2.
Яким шляхом має пролетіти бджілка, щоб
дістатися до кульбабки?
Список
використаних джерел
1. Сухомлинський
Василь. Казки Школи під Голубим Небом: казки, притчі, оповідання / Упорядник О. В. Сухомлинська. – К.: Рад. шк.,
1991. – 191 с.; іл.
Немає коментарів:
Дописати коментар