четвер, 22 червня 2017 р.

Інтегрований урок для учнів 3 класу (трудове навчання та основи здоров’я)

Г.Й.Ліснічук,
вчитель початкових класів
загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів № 1 м. Гайворон

Урок добра і толерантності
(Інтегрований урок у 3 класі: трудове навчання, основи здоров’я)

Тема. Доброта, як мама, толерантність – тато!
Мета: - формувати у школярів  стійких переконань щодо взаємин із оточуючими людьми,  членами  своєї родини;
-         розвивати комунікативні здібності, розширювати словниковий запас;
-         виховувати доброту, милосердя, толерантне ставлення один до одного;
-         виготовити дерево толерантності.

Хід  уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вчитель. Назвіть найближчих, найрідніших вам людей.
Як одним словом назвати цих людей? (родичі, сімя)
Які стосунки повинні бути у родині?
Вчитель. Розкажіть про свою сімю за допомогою ось цих фото.
(на екрані висвітлюються завчасно підготовлені фото сімей)
Вправа «Продовж речення»
Моя сімя…..
Вона налічує……..
Моїх батьків звуть….
У мене є братик….
Мою сестричку зовуть…
У нашій сімї є бабуся….. і дідусь….
Що об’єднує всіх членів родини?
Чим вони відрізняються один від одного?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:
Вчитель. Французький письменник висловив свою думку так: « Якщо я чимось не схожий на тебе, я цим зовсім не ображаю тебе, а навпаки – обдаровую». А ви як вважаєте?  (відповіді учнів)
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
Вчитель. Сьогодні ми з вами поговоримо про доброту і толерантність у стосунках рідних людей, дізнаємося , що таке толерантність.
V. Вивчення нового матеріалу
Як ви думаєте, що таке толерантність?
Вчитель. Толерантність – терпіння, прийняття іншої людини такою, якою вона є, зі всіма її позитивними якостями та недоліками.
-         у англійців толерантність розуміють як готовність і здатність без протесту вислухати особу;
-         у французів – як певну свободу іншого, йог думки, прагнення.;
-         у китайців бути толерантним – проявити великодушність по відношенню до інших;
-         в арабському світі толерантність – прощення, терпимість, співчуття іншому;
-         а у персидському – ще і готовність до примирення.
Зараз толерантність розуміють як пошану і визнання рівності, відмову від домінування.
Робота в групах
1.Написати якомога більше синонімів до слова «толерантність».
2.Записати синоніми до слова «толерантний».
3. Підібрати на кожну букву слова «толерантний» словосполучення, вирази .
4. Підібрати на кожну букву слова «добрий» словосполучення, вирази .
(Презентація робіт груп)
Розповідь учителя

Планета Земля це спільний дім для всіх людей. Вони усі різні, неповторні, різняться між собою характерами, кольором шкіри, культурою, мовою, релігією, звичаями поглядами на життя, соціальним статусом.
 А щоб така кількість людей могла жити в мирі та злагоді, потрібно бути толерантними, терпимими, поважати один одного. Бо толерантність – це повага і терпимість до інших людей, які живуть не так , як ти, мають інші погляди на сучасний світ, проповідують іншу від твої релігію, ведуть відмінний від твого спосіб життя.
Нас оточують різні люди:сліпі, глухі,німі, інваліди на візках, з ціпками та інше. Не можна їх ображати, глузувати з них, нам потрібно всіляко надавати їм допомогу.     
 Розкажіть про таких людей своїм знайомим, друзям, переконайте їх у необхідності допомоги їм. Таким людям необхідне не тільки толерантне ставлення, я й наше з вами розуміння, терпіння, турбота та любов.
 Читання та обговорення оповідання В.Сухомлинського «Добре слово»
- Що трапилося з Олею?
- Як родичі рятували дівчинку?
- Що зробила прабабуся Надія?
- Що повернуло дівчинку до життя?
- Який висновок можна зробити, проаналізувавши зміст оповідання?
Вчитель. В народі кажуть: «Стався до людей так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе». А як думаєте ви? Чому?
Вчитель. Толерантність є рисою характеру кожної людини.
-         Як ви думаєте, щоб виховати у собі толерантне ставлення до людини, що потрібно робити?
(варіанти відповідей: сприймати людей такими, якими вони є; поважати думки інших;  і т. д.)
Руханка «Добрий день!»
Треба разом привітатись:
Добрий день! Добрий день!
Дружно й весело сказати:
Добрий день! Добрий день!

Сюди-туди повернутись
Добрий день! Добрий день!
Один одному всміхнутись:
Добрий день! Добрий день!

Можна трішки пострибати.
Добрий день! Добрий день!
І в долоні поплескати.
Добрий день! Добрий день!

Вчитель. Звернемося до історичного календарика: (на екрані висвітлюється :
1 листопада Міжнародний день толерантності!)
Запамятайте: бути толерантним це означає звертати увагу на те, що зближує, а не роз’єднує людей!
Виготовлення «Дерева толерантності».
 Слідкуємо за правилами:
1.Інструктаж
2.Бесіда про бережливе ставлення до використання паперу
3.Правила економного і естетичного поводження з клеючими матеріалами
4.Підбір синонімів до слова «толерантний»
5. Працюємо творчо!

V.Узагальнення знань
1.Як ви розумієте слова французького письменника Антуана де Сент -Екзюпері: « Якщо я чимось не схожий на тебе, я цим зовсім не ображаю тебе, а навпаки – обдаровую» ?
2.Назвіть,  які якості відрізняють  вас від однокласників.
3. Чи може це створити для вас проблему у спілкуванні з однокласниками?
4. Чи створює це проблеми для вас сьогодні? (для тих учнів, хто навчився долати ці проблеми: поради однокласникам)
5. Покажіть, будь ласка, ваші аплікації, та озвучте ті ознаки толерантності, якими з них ви навчилися володіти.
VІ. Підсумок уроку
Що таке толерантність?
Назвіть якості толерантної людини
Якою була б ваша поведінка при зустрічі з різними, не знайомими вам людьми (зокрема, з обмеженими фізичними можливостями)?
Вправа «Коло друзів»
Запрошую вас у коло друзів. Спробуймо і ми сказати один одному добрі, чуйні, ніжні, ласкаві, терпимі, толерантні слова.
(відповіді дітей)
Вчитель.
Добро повернеться добром,
Посмішка посмішкою повернеться.
І в серці твоєму гарячому
Тільки добром відгукнеться! (Л.Єрохіна)
Давайте обєднаємося  і будемо творити добро, щоб його ставало більше. В народі кажуть: «Роблячи добро одній людині, ви робите добро собі і всьому світові». Поспішайте робити добро!

Література
1.     «Дивосвіт дитинства». «Хрестоматія з етики для учнів початкової школи» за редакцією В.М.Хайруліної. К., «Плеяди», 2015
2.     Основи здоров’я, 3 клас, М.О.Володарська, І.І.Димченко Харків, Видавнича група «Основа»,2014
3.     Система виховання у початковій школі., Харків, Видавнича група «Основа», 2011

4.     Інтернет-ресурси

Немає коментарів:

Дописати коментар