В.С. Дарій,
вчитель
початкових класів
загальноосвітньої
школи І-ІІІ
ступенів с. Червоне
Гайворонського району
Кіровоградської області
"КАЗКА ПОРУЧ З НАМИ"
(урок розвитку зв’язного мовлення у 3-му класі)
Мета і завдання: розвивати в учнів спостережливість, уміння дивуватися і помічати,
відчувати, думати і творити; уміння висловлювати свої думки, розвивати
фантазію, образне мислення; виховувати почуття краси, доброти, уміння
спілкуватися з природою.
Обладнання:
Хід уроку
І.
Повідомлення теми уроку.
1. Слово вчителя
- Сьогодні ми проведемо з вами незвичайний урок – урок розвитку мовлення на
тему "Казка поруч з нами". Цей урок ми проведемо не в класі, а серед
природи. Такі уроки мислення зі своїми вихованцями проводив великий педагог
В.О.Сухомлинський. Ми навчимося складати казки і в цьому нам допоможе природа.
- Яке місце для нашого уроку ми виберемо? – Шкільний сад.
2. Хвилина
спостереження.
- Який сьогодні день?
- Яке небо?
- Що ви помітили в шкільному саду?
3. Вибір теми для казок.
- Як ви думаєте, чи у нашому саду живуть казки?
- Уважно придивіться, хто міг би бути персонажами ваших казок?
- Про що треба пам’ятати, складаючи казку? Які ви знаєте види казок?
- Які дерева ростуть в садку? Чи помітили ви тваринок, які мешкають у саду?
На які б теми ви хотіли скласти казки?
4. Словникова робота. Добір образних слів.
Яблунька (молодесенька, чепурна)
Небо (усміхнене, голубе, безхмарне)
Хмаринки (білі кораблики)
-
Чи можуть жити
чародії, гноми в нашому саду?
5. Розвиток фантазії.
- Якби ми зустрілися з чародієм чи гномом, про що розповіли б йому?
6. Зачитування казки В.Сухомлинського "Два
метелики"
- В.О.Сухомлинський писав казки для дітей і вчив своїх вихованців самих
складати казки. Послухайте одну із його казок, а потам, за своїми
спостереженнями, складете свої казки про природу.
7.
Робота в парах, групах. Допомога один одному у виборі тем казок.
- Ось які казки склали учні 3 класу:
Каштан
Повіяв
вітерець. Упав каштан з каштана. Жовтий, блискучий, ніби викуваний з міді. Упав
і думає: "Так хороше було на вітах, а тепер я на землі. А звідси не видно
ні села, ні садка".
Засумував
каштан. Став просити: "Братику, візьми мене на гілочку!". А каштан
відповідає: "Не плач, я теж виріс із землі. Пускай скоріше корінчик, рости
і будеш високим каштаном."
Влад Цимбал
Зустріч з гномом
Одного разу я пішов у ліс по
гриби. Коли чую якийсь дивний плач. То
плакав гном. Він був одягнений в зелений костюм, а на голівці – зелений
капелюшок. Я запитав у нього: "Чого ви плачете? Може я вам
допоможу?". Гном пояснив, що недобрі люди забрали в нього кухлик із
золотом.
Прийшли ми з гномом до замку.
Там жила королева летючих мишей. Я допоміг гномові повернути його кухлик. Так
ми з ним подружилися.
Олег Жуковський
Про двох півників
Жили собі два півники-братики.
Один з них був лінивий, а другий – роботящий. Старший брат попросив меншого,
щоб той пішов купити жита. Але йому ліньки було йти. Довелося старшому братику
йти самому. Зростали два півники. Старший вчив меншого бути працьовитим, щирим,
допомагати іншим.
Влад Пензов
Читаючи твори
В.О.Сухомлинського, я часто замислююсь, як він проводив уроки серед природи,
створював "земні класи". Вчив дітей пізнавати оту надзвичайну красу,
полюбити її, з нею розмовляти і милуватися. Природа вчить мудрості, не
промовивши ні слова, сповнює твоє серце якоюсь дивною любов'ю, яку
оберігатимеш, як своє життя. В.О.Сухомлинський підкреслював, що природа стає
могутнім джерелом виховання лише тоді, коли людина пізнає її, проникає думкою.
Використання педагогічної спадщини
В.О.Сухомлинського, його спостережень за впливом краси природи на всебічний
розвиток школярів має велике значення в навчально-виховному процесі.
Список використаної літератури
1.
В.О.Сухомлинський
"Два метелика", "Квітка сонця".
2.
В.О.Сухомлинський Сто
порад учителеві.
3.
В.О.Сухомлинський
Вибрані твори Т.-5
4.
В.О.Сухомлинський
Серце віддаю дітям.
5.
Стаття Бондар Я.
Уроки мислення серед природи у педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського
Немає коментарів:
Дописати коментар