М.А. Згуровська,
вчитель початкових класів
НВК
«Гайворонська гімназія –
ЗШ I – III ступенів №5»
Кіровоградської
області
ВАСИЛЬ
СУХОМЛИНСЬКИЙ «КРАСИВІ СЛОВА І КРАСИВІ ДІЛА»
( урок читання
для учнів 2 класу)
Тема: Людина красна не
словами, а добрими ділами « Василь Сухомлинський» (про нього) В.Сухомлинський «
Красиві слова і красиве діло»
Мета: формувати навички
« вдумливого» читання, розширити знання учнів про творчість В.Сухомлинського,
стимулювати пізнавальну активність,учити дітей свідомо ставитися до власних
вчинків, розвивати критичне мислення, формувати уміння добирати
аргументи,дискувати,виховувати відповідальність за свої вчинки та вчинки інших.
Обладнання: Портрет
В.Сухомлинського,тексти,ілюстрація до твору,аркуші зі зразками Т- схеми,
обладнання до аплікації,прості олівці.
Стратегії: Передбачення за
назвою теми,оповідання та його початку; читання із зупинками, багаторівневе
опитування,дискусія,Т- схема.
Форма роботи:Фронтальна,групова,індивідуальна.
Хід уроку
I.Організаційний момент.
II. Актуалізація
· Погляньте на дошку. Це Василь Сухомлинський. Сьогодні ми
працюватимемо із твором цього автора.
1.Робота в
групах.
· Попрацюйте в групах та пригадайте, що ви вже знаєте про
цю людину.
2.Заповненя таблиці
3ХВ
Що знаємо?
|
Що хочемо знати?
|
Що вивчили?
|
Вчитель зі слів дітей заповнює першу графу таблиці.
3.Повідомлення
теми уроку.
Заздалегідь підготовлена дитина робить повідомлення про
В.Сухомлинського, яке розширює знання дітей про письменника.
Народився В.О.Сухомлинський 28.09.1918 року в селі
Василівці на Кіровоградщині. У 1933 році Василь закінчив семирічну школу.
Однокласники згадували, що у хлопчика був чудовий характер, був
енергійним,життєрадісним, дуже любив читати твори Т.Шевченка,П.Мирного.
У 1914 році Василь Олександрович пішов на фронт, але
воював не довго бо був поранений.
У 1948 році Василь Олександрович стає директором
Павлишської школи.
Понад 35 років працював директором. Багато писав. Тільки
більше 70-ти томів цікавих розповідей написав для дітей. Деякі з них ми
почитаємо на уроках читання.
4.Самостійна
робота.
Діти працюють із
підручником,самостійно читають текст « Про Сухомлинського», простим олівцем
роблять помітки: + відомий матеріал,
- невідомий матеріал.
5.
Презентація.
· Що для ас було відоме?
· Що ми з вами не знаємо?
Вчитель керуючись відповідями дітей заповнює другу графу
таблиці 3ХВ.
Отже сьогодні ми з вами прочитаємо оповідання
В.Сухомлинського « Красиві слова і красиве діло»
6.
Передбачення за заголовком та початком оповідання.
· Як ви розумієте вислів « красиві слова»?
· Як ви розумієте вислів « красиве діло»?
III. Усвідомлення змісту.
7. Кероване
читання.
Мета: Активізувати учнів у процесі читання,учити
висловлювати передбачення на основі аналізу прочитаного.
8. Читання
назви оповідання та його початку (до позначки)
Самостійне читання учнів.
Перша зупинка.
Аналіз прочитаного, створення на дошці аплікації.
· Про що дізналися з прочитаного?
· Де знаходиться хатинка?
· Яка хатинка?
· Для чого серед поля її побудували?
· Подумайте що може трапитись далі?
9.
Словникова робота.
· Що означає слово негода? ( діти добирають споріднені
слова до цього слова,знаходять тлумачення в словничку).
10. Читання
другої частини учнями.
Самостійне читання учнів.
Друга зупинка.
Словникова робота.( пояснити вислів «мокра,як хлющ»)
· Що трапилося в хатинці серед поля?
· Чому діти опинилися
серед поля в хатинці?
· Чи всі діти знали один одного?
· Який вигляд мали хлопчики?
· Уявіть,що ви знаходитись в цій хатинці,спробуйте
передбачати свої дії.
Повторне читання.
· Чим на вашу думку закінчиться оповідання?
11. Читання
третьої частини учнями.
Самостійне читання учнями.
Третя зупинка.
· Що ви відчули коли дочитали оповідання?
· Як закінчилося оповідання?
Повторне читання.
Робота в парах (заповнення Т- схеми)
Я підтримую вчинок першого і другого хлопчиків.
|
Я підтримую вчинок третього хлопчика.
|
Дискусія.
12.Читання в
особах.
· Скільки дійових осіб в оповіданні?
· Чиї слова треба читати так: Схвильовано,швидко,
жалісливо, з розповідною інтонацією,зі зміною темпу.
Читання тексту в особах.
IV. Рефлексія.
Обговорення із застосуванням запитань різнорівневого
характеру та використанням
ілюстрації в підручнику.
· Розгляньте малюнок до твору. Знайдіть у тексті
уривок,який зобразив художник.
· Поміркуйте. Що змоклому хлопчику було в той момент
потрібніше: красиві слова чи сухий одяг?
· У яких словах оповідання висловлено його головну думку?
V. Підсумок уроку.
( під час відповідей дітей вчитель заповнює третю графу
таблиці 3ХВ)
· Яке оповідання ми читали на уроці?
· Хто його автор?
· Чого навчило нас це оповідання?
· Які добрі діла ви помітили в цьому оповіданні?
· Яке оповідання В.Сухомлинського,прочитане у другому
класі,подібне за змістом до прочитаного,ви пам'ятаєте?
· Спробуйте уявити якого кольору слово добро?
VI. Повідомлення домашнього завдання.
· Прочитайте вдома ще раз оповідання і спробуйте
підготувати для свого сусіда цікаве запитання?
· Я пропоную вам спробувати продовжити оповідання,де ви
розповісте про відносини які склалися між хлопчиками після зустрічі в хатинці.
Список використаних
джерел
1.
Сухомлинський В.О. Серце віддаю дітям. – К.: Рад. шк.,
1988. – 271 с.
2.
Сухомлинський В.О. Гаряча квітка. Оповідання і казки. – К.: Веселка, 1978. – с., іл.
3.
Сухомлинський В.О. Чиста криниця: Казки, оповідання, етюди: Для сімейного читання. – К.:
Веселка, 1993 – 287с.: іл.
4.
Сухомлинський В.О. Сто порад учителю. – К.: Рад. школа, 1984. – 254с.
Немає коментарів:
Дописати коментар