субота, 17 червня 2017 р.

Урок читання для учнів 2 класу

                                                                             М.А. Згуровська,
                                                                             вчитель початкових класів
                                                                           НВК «Гайворонська гімназія –
                                                                           ЗШ IIII ступенів №5»
                                                                           Кіровоградської області


ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ «КРАСИВІ СЛОВА І КРАСИВІ ДІЛА»
                               ( урок читання для учнів 2 класу)

Тема: Людина красна не словами, а добрими ділами « Василь Сухомлинський» (про нього) В.Сухомлинський « Красиві слова і красиве діло»
Мета: формувати навички « вдумливого» читання, розширити знання учнів про творчість В.Сухомлинського, стимулювати пізнавальну активність,учити дітей свідомо ставитися до власних вчинків, розвивати критичне мислення, формувати уміння добирати аргументи,дискувати,виховувати відповідальність за свої вчинки та вчинки інших.
Обладнання: Портрет В.Сухомлинського,тексти,ілюстрація до твору,аркуші зі зразками Т- схеми, обладнання до аплікації,прості олівці.      
Стратегії: Передбачення за назвою теми,оповідання та його початку; читання із зупинками, багаторівневе опитування,дискусія,Т- схема.
Форма роботи:Фронтальна,групова,індивідуальна.
Хід уроку
I.Організаційний момент.
II. Актуалізація
· Погляньте на дошку. Це Василь Сухомлинський. Сьогодні ми працюватимемо із твором цього автора.
1.Робота в групах.
· Попрацюйте в групах та пригадайте, що ви вже знаєте про цю людину.
2.Заповненя таблиці 3ХВ
Що знаємо?
Що хочемо знати?
Що вивчили?

Вчитель зі слів дітей заповнює першу графу таблиці.
3.Повідомлення теми уроку.
Заздалегідь підготовлена дитина робить повідомлення про В.Сухомлинського, яке розширює знання дітей про письменника.
Народився В.О.Сухомлинський 28.09.1918 року в селі Василівці на Кіровоградщині. У 1933 році Василь закінчив семирічну школу. Однокласники згадували, що у хлопчика був чудовий характер, був енергійним,життєрадісним, дуже любив читати твори  Т.Шевченка,П.Мирного.
Закінчив Кременчуцький педінститут  працював учителем української мови та літератури.
У 1914 році Василь Олександрович пішов на фронт, але воював не довго бо був поранений.
У 1948 році Василь Олександрович стає директором Павлишської  школи.
Понад 35 років працював директором. Багато писав. Тільки більше 70-ти томів цікавих розповідей написав для дітей. Деякі з них ми почитаємо на уроках читання.
4.Самостійна робота.
Діти  працюють із підручником,самостійно читають текст « Про Сухомлинського», простим олівцем роблять помітки: + відомий матеріал,       -  невідомий матеріал.
5. Презентація.

· Що для ас було відоме?
· Що ми з вами не знаємо?
Вчитель керуючись відповідями дітей заповнює другу графу таблиці 3ХВ.
Отже сьогодні ми з вами прочитаємо оповідання В.Сухомлинського                     « Красиві слова і красиве діло»
6. Передбачення за заголовком та початком оповідання.
· Як ви розумієте вислів « красиві слова»?
· Як ви розумієте вислів « красиве діло»?
III. Усвідомлення змісту.
7. Кероване читання.
Мета: Активізувати учнів у процесі читання,учити висловлювати передбачення на основі аналізу прочитаного.
8. Читання назви оповідання та його початку (до позначки)
Самостійне читання учнів.
Перша зупинка.
Аналіз прочитаного, створення на дошці аплікації.
· Про що дізналися з прочитаного?
· Де знаходиться хатинка?
· Яка хатинка?
· Для чого серед поля її побудували?
· Подумайте що може трапитись далі?
9. Словникова робота.
· Що означає слово негода? ( діти добирають споріднені слова до цього слова,знаходять тлумачення в словничку).
10. Читання другої частини учнями.
Самостійне читання учнів.
Друга зупинка.
Словникова робота.( пояснити вислів «мокра,як хлющ»)
· Що трапилося в хатинці серед поля?
· Чому діти опинилися  серед поля в хатинці?
· Чи всі діти знали один одного?
· Який вигляд мали хлопчики?
· Уявіть,що ви знаходитись в цій хатинці,спробуйте передбачати свої дії.
Повторне читання.
· Чим на вашу думку закінчиться оповідання?
11. Читання третьої частини учнями.
Самостійне читання учнями.
Третя зупинка.
· Що ви відчули коли дочитали оповідання?
· Як закінчилося оповідання?
Повторне читання.
Робота в парах (заповнення Т- схеми)
Я підтримую вчинок першого і другого хлопчиків.
Я підтримую вчинок третього хлопчика.

Дискусія.
12.Читання в особах.
· Скільки дійових осіб в оповіданні?
· Чиї слова треба читати так: Схвильовано,швидко, жалісливо, з розповідною інтонацією,зі зміною темпу.
Читання тексту в особах.
IV. Рефлексія.
Обговорення із застосуванням запитань різнорівневого характеру та використанням  ілюстрації  в підручнику.
· Розгляньте малюнок до твору. Знайдіть у тексті уривок,який зобразив художник.
· Поміркуйте. Що змоклому хлопчику було в той момент потрібніше: красиві слова чи сухий одяг?
· У яких словах оповідання висловлено його головну думку?
V.  Підсумок уроку.
( під час відповідей дітей вчитель заповнює третю графу таблиці 3ХВ)
· Яке оповідання ми читали на уроці?
· Хто його автор?
· Чого навчило нас це оповідання?
· Які добрі діла ви помітили в цьому оповіданні?
· Яке оповідання В.Сухомлинського,прочитане у другому класі,подібне за змістом до прочитаного,ви пам'ятаєте?
· Спробуйте уявити якого кольору слово добро?
VI. Повідомлення домашнього завдання.
· Прочитайте вдома ще раз оповідання і спробуйте підготувати для свого сусіда цікаве запитання?
· Я пропоную вам спробувати продовжити оповідання,де ви розповісте про відносини які склалися між хлопчиками після зустрічі в хатинці.

                          Список використаних джерел
1.     Сухомлинський В.О.  Серце віддаю дітям. – К.: Рад. шк., 1988. – 271 с.
2.     Сухомлинський В.О. Гаряча квітка. Оповідання і казки. – К.: Веселка, 1978. – с., іл.
3.     Сухомлинський В.О. Чиста криниця: Казки, оповідання, етюди: Для сімейного читання. – К.: Веселка, 1993 – 287с.: іл.
4.     Сухомлинський В.О. Сто порад учителю. – К.: Рад. школа, 1984. – 254с.






                                                                                                                                                  


Немає коментарів:

Дописати коментар