С.І.
Кавунська,
вчитель початкових класів
НВК «Гайворонська гімназія – ЗШ
I – III ступенів №5»
Кіровоградської області
В.СУХОМЛИНСЬКИЙ «ПШЕНИЧНИЙ
КОЛОСОК»
(урок позакласного читання для учнів 1 класу)
Тема: Урок позакласного читання. В.Сухомлинський «Пшеничний
колосок»
Мета: Вчити дітей самостійно працювати з книжкою, виробляти навички
виразного читання, розвивати навички зв'язного мовлення; збагачувати словниковий
запас слів; виховувати любов до природи , потребу піклуватися про пташок;
розвивати пізнавальні інтереси, навички техніки читання.
Обладнання: Книжка В.Сухомлинського « Пшеничний колосок», портрет
автора, сигнальні картки, таблиці, схеми, ребуси, малюнки птахів, іграшки,
посилки від Феї, лист від баби Яги.
Телеграма.
Любі діти! Сьогодні у вас засідання клубу веселих та начитаних. Я
приготувала для вас випробовування. На цьому засіданні ви повинні:
-
Гарно
читати;
-
Гарно
відповідати на запитання,а головне правильно;
-
Вміти
пояснити значення слів, що зустрічаються
у творі;
-
Добре
працювати на уроці.
Лише тоді ви зможете дізнатися, що вам послала Фея. Для
цього вам потрібно відімкнути десять замків,здобувши десять ключів. Ключі
добувають ті,хто буде самим активним.
Хід
уроку.
I
ключ. Мовна розминка.
1.
Артикуляційна хвилинка.
На дошці прикріплені картки з буками «а»,»у», «о»,
«е», «і».
-
Чітко
вимовляти звуки,стежте за моїми вказівками. Говоріть тихо,голосніше,голосно,тихіше,тихо,голосніше.
-
Вимовте
ці ж звуки додавши до них (л):
-
Вимовте
звуки додавши до них (р).
2.Мовно-лексична вправа
Учитель починає речення, учні його закінчують:
Зозуля кує: …(ку-ку,ку-ку!)
Голуб воркує: …(гу-гу,гу-гу!)
Півень кукурікає:
…(ку-ку-рі-ку!)
Сова кричить: …(угу-гу,угу-гу!)
3.Учні відгадують загадки про птахів, показують їх на
малюнках.
(горобець,сорока,дятел,синичка,соловейко)
-
Які
з них зимуючі, а які – перелітні?
II ключ.
1. Відгадайте
« Хто це робить?»
Співає …Шумить…Росте…Літає…
2.
Гра «Знайди зайве слово»(словниково-логічні вправи)
Ворона,синичка,граки,машина,журавель,шпак,дерево,горобчики.
-
Як
одним словом їх можна назвати? ( птахи)
Розмістіть назви птахів в порядку
зростання кількості звуків у словах.
III ключ.
1.
Актуалізація вивчених знань про звуки.
2.
Загадка про шпака.
3.
Звуковий, та звуко - буквений аналіз слова «шпаченя».
VI ключ.
1. З розсипанки
слів скласти прислів'я:
пташок
|
Де
|
комашок
|
нема
|
багато
|
-
Поясніть,
як розумієте це прислів'я.
-
Який
птах є санітаром лісу?
Фізкультхвилинка.
V ключ.
1. Знайомство
з книжкою В.Сухомлинського «Пшеничний колосок».
2. Зміст.
Робота над казкою «
Шпак – прилетів».
-
читання
казки « лідерами читання»;
-
словникова
робота( схід,кубельце,стурбувався) – група мовознавців.
VI
ключ.
1. Вправа
на розвиток швидкості читання.
Читання речення,в якому не розділені слова(за вибором учителя).
Спочатку читають речення напівголосно, потім уголос протяжно,по шибки у
пришвидшеному темпі, звичайним голосом, скоромовкою. Ділять на окремі слова.
2. Робота
над виразністю читання.
-
Який
настрій був у шпака? Горобця?
-
Читання
дощиком,
-
Вправа
«Єпринт»;
-
Вправа
«Закінчити речення».
VII ключ.
Гра « Допоможемо хлопчику - Незнайку».
Вправа « Знайди помилку».
VX
ключ. Характеристика героїв.
1.Гра « Доповни речення».
Шпак – веселий …
Горобець – стурбований …
На дошці написані слова й прикріплені малюнки шпака й горобця. Учні
з'єднують слова із малюнками.
X
ключ. Поетична скринька
Швидко слово називай,
Йому риму добирай.
1. Затремтіла в лісі гілка,
Бо
на неї сіла «білка»
2. Грає весело сопілка:
Джу,джу,джу,-
бриніла «бджілка»
3. На маленький пеньок
Сів
спочити «колобок»
4. На травиці є роса,
А
у дівчини «коса»
5. За котом побігла мишка,
Ой,яка
цікава «книжка»
6. Віршик будемо складать,
Щоб
учитись на «12».
Усі замки
відімкнули. У скриньці : листи Феї, подарунки.
Список використаних джерел
1. Сухомлинський
В.О. Серце віддаю дітям. – К.: Рад. шк., 1988. –
271 с.
2. Шевченко
Л.П. Серце, відкрите для
дітей.(Передовий педагогічний досвід Кіровоградщини у новому баченні). –
Кіровоград, 1998.- С.112
3. Сухомлинський
В. Народний учитель // Вибрані
твори: В 5- ти томах.- К.: Рад. школа , 1977. – т.5
4. Калініченко
Н.А., Перебийніс Г.М. Сучасники Сухомлинського. – Кіровоград, 1998. –
260с.
5. Сухомлинський
В.О. Гаряча квітка.
Оповідання і казки. – К.: Веселка, 1978. – с., іл.
6. Сухомлинський
В.О. Чиста криниця:
Казки, оповідання, етюди: Для сімейного читання. – К.: Веселка, 1993 – 287с.:
іл.
Немає коментарів:
Дописати коментар