пʼятниця, 16 червня 2017 р.

Урок-роздум для 2 класу

                                     
                            Т.В.  Самар, вчитель початкових класів
                            загальноосвітньої школи-інтернат І – ІІІ                                 ступенів смт. Завалля  Гайворонського                                     району Кіровоградської області

                                   Краса доброго вчинку
                              (урок – роздум для 2 класу)
          За твором: В. Сухомлинський „ Горбатенька дівчинка”
Мета: вчити аналізувати та оцінювати поведінки дійових осіб; формувати вміння визначати головну думку; удосконалювати читацькі навички; виховувати милосердне ставлення до людей з вадами.
Тип уроку: комбінований
Методи , прийоми і форми: вправа «Прогнозування», „Взаємні запитання”, робота в парах.
Обладнання: таблиця зі словами до тексту, ключ до гри «Шифрувальник»
                                    Хід  уроку                          
І.  Психопауза
                 Коли здається жити неспромога,
                 Коли здається більше сил нема,
                 Повір у себе і твоя тривога
                 Розвіється,як марево,сама...
                 Повір у себе, ти багато можеш,
                 Не опускай безсилої руки.
                 І сам собі найкраще допоможеш -
                 Лиш спробуй сам себе знайти.
Ці слова я зачитала недаремно. Я вам бажаю у будь яких випадках, бути сильними, мужніми і милосердними.
ІІ.  Перевірка домашнього завдання
·        читати і переказувати текст «Про що думала Марійка»
·        презентація малюнків до твору
ІІІ.  Актуалізація
          1. Гра «Шифрувальник»
Сьогодні ми познайомимося із новим твором В. Сухомлинського. А з яким, ви дізнаєтесь, розшифрувавши назву.
  
4
19
21
2
1
23
7
18
31
15
1
6
12
3
28
11
18
15
1



 

           2. Передбачення  змісту твору за ключовими словами.
- Прочитайте слова.
клас
постукав
директор
дівчинка
горбатенька
учитель
благав
ні подиву
ні насмішок
цікавість
всміхались
перевів дух
спокійний
іспит
На вашу думку, який за жанром цей твір?
- Про що в ньому буде розповідатися? (відповіді дітей)
ІІІ.   Усвідомлення
1.Читання тексту учителем
-         Зараз, ми дізнаємося насправді про що розповідається в оповіданні            „ Горбатенька дівчинка”. Прослухавши текст, подумайте чи сподобалось вам оповідання і якщо так,то чим.
2.Словникова робота
- А зараз, слово нашому «Довідковому бюро» . ( підготовлений учень, пояснює, що означають дані слова та словосполучення)
Іспит – екзамен, випробування.
Живенько відчинив – швидко.
Очі впилися - вдивлялися , почали розглядати.
Затамував подих - завмер, стишився.
     3. Читання тексту  за частинами
І частина - до слів „ Вона була горбатенькаю.”
ІІ частина – до слів” Учитель полегшено...”
ІІІ частина – до кінця оповідання.
                 Вправа „ Взаємні запитання”
      ( Після читання кожної частини ставиться запитання за змістом  прочитаного )
                                     Орієнтовні запитання
        До І частини:
-         Чому директор зайшов до класу?
-          Скільки учнів було у класі?
 До ІІ частини  :
-         Чому учитель затамував подих?
-         Як зустріли діти дівчинку?
До ІІІ частини:
-         Як пояснив директор учням, чому Оля повинна сидіти на першій парті?
-         Який іспит здали учні класу?
ІУ. Рефлексія
1.Тести:
1. Учні схилились над:
      а) букварями
       б) зошитами
      в) книгами
2.   До класу зайшов  ... з маленькою дівчинкою:
        а) батько
        б) учитель
        в) директор
3.   У їхніх очах була тільки:
        а) лагідність
        б) цікавість
        в) здивованість
4.   Учитель був тепер...: клас витримав іспит:
         а) спокійний
         б) зворушений
         в) задоволений
2.  Робота в парах
- Дайте відповідь на запитання і поділіться ними один з одним.
      а) Які почуття передані у виділених реченнях?
( тривога, страх, задоволення, спокій)
      б) Яка головна думка оповідання?
( - ніколи не можна сміятися над вадами інших дітей;
-         потрібно бути терпимими до чужого горя;
-         не залишай наодинці немічних, інвалідів)
У.  Домашнє завдання
    1. Читати оповідання В. Сухомлинського «Горбатенька дівчинка»
     2.  Скласти сенкан до слова „іспит”
     Література
Ярош Г.О., Седова Н.М. Сучасний урок у початковій школі. 33 уроки з використанням технології критичного мислення // Х.:-  Вид.гр. «Основа», 2005.- 240с.
Вукіна Н.В., Дементієвська Н.П. Критичне мислення: Як цього навчати. // Х.: Видавнича група «Основа»: «Тріада+», 2007.- 112с.- (серія «Педагогічні інновації. Майстерня»


Немає коментарів:

Дописати коментар