Н.Т. Рогова,
учитель початкових класів
ЗШ
І – ІІІ ступенів с. Солгутове
Гайворонського району
Кіровоградської області
ДОБРА ЛЮДИНА – ЩО
ТЕ СОНЕЧКО
(година спілкування у 1 класі)
Мета і завдання: виховувати почуття доброти, любові до навколишніх людей;
повторити чарівні слова, вчити правильно їх вживати; формувати критичне мислення дітей, культуру
мовлення.
Обладнання: промінчики з
побажаннями кожному учневі, ватман, фарби, пензлики, м’яч.
Хід уроку
І. Організація
класу до уроку.
- Сьогодні в такий чудовий
день дуже хочеться всім побажати чогось гарного.
(
Учитель,
тримаючи в руках клубок з кольоровими стрічками, промовляє: «По чудових
стрічечках вам дарунки посилаю, всього найкращого бажаю». Сашкові –
сердечність, Оленці – спокій, Даніїлу - лагідність, Валентину - щирість і т. д. Кожна дитина отримує промінчик з
побажанням.)
ІІ. Представлення теми.
-
Протягом свого життя, люди завжди думали про те, як жити
на Землі? Давайте і ми спробуємо дати відповідь на це питання: « Як люди
повинні жити?»
-
А як ви вважаєте. Що найбільше цінується в людині?
-
Отже, сьогодні ми поговоримо про добро. Людина повинна
прагнути робити добро для тих, хто її оточує. А добро – це, насамперед, щастя
всіх людей. Коли зробити добро людині, їй буде приємно, але й нам також.
ІІІ. Розвиток теми.
1.
Слухання та
аналіз оповідання В. Сухомлинського «Звичайна людина».
Звичайна людина.
Є в сухому степу колодязь. Біля
колодязя - хатка. В ній живуть дідусь із внуком.
Біля колодязя на довгій вірьовці
відро. Ідуть подорожні, заїжджають до колодязя, п’ють воду,дякують дідусеві.
Стерлася вірьовка, перервалась,
упало відро в глибокий колодязь. Немає в дідуся другого відра. Нічим води
витягти, щоб попити.
День не п’ють води дідусь із онуком,
два дні не п’ють. Мучаться від спраги.
На третій день уранці приїжджає повз
дідусеву хатину подорожній з настороженими очима. На возі в нього побачив
дідусь відро під соломою.
Глянув подорожній з настороженими
очима на колодязь, глянув на дідуся з онуком, ударив коней батогом і поїхав.
- Що це за людина?- питає онук
дідуся.
- Це не людина,- відповідає дідусь.
Опівдні проїжджає повз дідусеву
хатину подорожній з байдужими очима. Дістав з воза відро, прив’язав до
вірьовки, витяг води, напився, дав попити дідусеві й онукові, решту води вилив
у сухий пісок,відро забрав і поїхав.
- Що це за людина?- питає діда онук.
- Це не людина,- відповідає дідусь
Увечері проїжджає повз дідусеву
хатину подорожній з добрими очима. Дістав з воза відро, прив’язав до вірьовки,
витяг води, напився й поїхав, а відро так і стоїть на цямрині.
- Що це за людина?- питає онук.
- Звичайна людина,- відповідає
дідусь.
В. Сухомлинський
Аналіз оповідання.
- Кому дякували
подорожні у сухому степу?
- Яка біда
спіткала дідуся та його онука?
- Що зробив
подорожній з настороженими очима?
- Що зробив
подорожній з байдужими очима?
- Що зробив
подорожній з добрим очима?
2.
Робота в малих
групах.
1-ша група –
передайте за допомогою фарб яка душа у
байдужої людини і у людини з настороженими очима.
2-га група –
передайте за допомогою фарб яка душа у доброї людини.
3-я група –
передайте фарбами настрій дідуся, коли він зустрівся з доброю людиною.
4-а група –
передайте фарбами настрій дідуся, коли він зустрівся з людьми з настороженими
та байдужими очима.
-
Я думаю, що серед вас немає людей з «холодними» серцями,
а це означає що кожен з вас у своєму житті робили добрі вчинки.
3.
Гра «Якщо ти добра людина…»
-
Я буду називати різноманітні дії, ви маєте обрати, якщо
таку дію слід робити, то плещете у долоні, а якщо ні – тупотіти ногами.
-
Якщо ти добра людина, то повинен:
ü Допомагати мамі мити посуд.
ü Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.
ü Берегти рідну природу та охороняти її.
ü Шанувати працю інших людей.
ü Галасувати, коли хтось відпочиває.
ü Бути стриманою, чемною.
ü Обманювати, хвалитися.
ü Насміхатися з чужого горя.
ü Допомагати друзям у біді.
ü Не слухати батьків.
ü Ділитися тим, що в тебе є.
ü Ображати інших.
ü Захищати слабкого.
ü Красти.
ü Любити своїх батьків.
4. Гра «Чарівний м’яч».
- Добра людина ще й ввічлива людина. Давайте за допомогою
нашого «чарівного
м’яча» пригадаємо чарівні слова
ввічливості. Не забувайте дивитися у вічі і посміхатися один одному, коли
промовляєте ці слова.
(Діти стають у
коло, передають один одному м’ячі пригадують «чарівні слова».)
5.
Робота в парах
. Гра «Пошук добрих слів».
(Учні читають
запропоновані ситуації і підбирають слова,
які були б доречні в даних випадках).
ü Оленка робила подарунок для мами. Братик пробіг поруч і
частина папірців злетіла. Оленка готова була заплакати, але братик сказав…
Оленка посміхнулася
і сказала братику…
ü Іванко будував гараж для машини. Михайлик прохав: … Будувати
Михайлик не вмів, і будівля його розвалилась. Він сказав …
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.
1.
Вправа
«Мікрофон».
-
Від чого людина може відчувати радість?
-
Що б ви побажали один одному?
-
(Учитель у
мікрофон ) у кожної
людини є її Ангел-охоронець, який
охороняє нас від біди. Якщо людина робить добрі справи, Ангел радіє, якщо злі –
плаче, сумує, втрачає свої сили. Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб
ваш Ангел-охоронець радів і завжди приходив на допомогу у тяжкі дні. Робіть
добро і пам’ятайте, що ми – люди.
Список використаних джерел
1.
Ахмадєєва С.М. У
чистій воді риби багато, у доброзичливої людини друзів багато. Година
спілкування. Науково-методичний журнал «Початкове навчання і виховання», 2012 №
14-15, с.70.
2.
Гергель К.М. Є
чарівне слово «дружба». Науково-методичний журнал «Початкове навчання і
виховання», 2009 № 26, с.36.
3.
Конькова О.В. Щоб
не марно в світі жити, вчиться, діточки, дружити! Година спілкування.
Науково-методичний журнал «Початкове навчання і виховання», 2007 № 35, с.26.
4.
В. Сухомлинського « Звичайна людина». http://ditky.in.ua
Немає коментарів:
Дописати коментар