пʼятниця, 23 червня 2017 р.

Урок позакласного читання для учнів 3 класу

Л.М. Бондар,
вчитель початкових класів
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 м. Гайворон  
Кіровоградської області

  
В.Сухомлинський  « Красиві  слова  і  красиве діло»
(Урок позакласного читання у 3 класі)

Мета: розширювати уявлення учнів про творчість В. Сухомлинського; ознайомити з новим твором автора; формувати навички читання, уміння працювати в парах, групах; розвивати  зв’язне  мовлення, критичне мислення, вміння слухати товариша; виховувати  толерантність, любов до оточуючих, доброту, взаємодопомогу.
Обладнання: «Читанка» О.Савченко, стікери, портрет                                   В. О. Сухомлинського, дидактичний матеріал.
Тип  уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід  уроку
І. Організаційний  момент.
Продзвенів і стих дзвінок,
Починаємо урок
Працюватимем старанно,
Щоб сказати у кінці,
Що у нашім третім класі
Діти просто молодці!
ІІ. Актуалізація  опорних  знань.
Мовна розминка.
1.  Робота зі складовими таблицями: читання в різному темпі та з різною інтонацією.
2.  Гра «Придумай кінцівку»
Байки пише … (байкар).
Вірші складає … (поет).
Казки вигадує … (казкар).
Прозу створює … (прозаїк).
-      Хто з названих письменників пише оповідання?
-      Що таке оповідання? Чим оповідання відрізняється від казки і вірша.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми розпочинаємо новий розділ «Оповідання про справи твоїх ровесників». У цьому розділі ми познайомимося з творами відомих нам авторів. Ці твори про ваших ровесників і для ваших ровесників, про їх справи і вчинки.
Вправа «Криголам». Ваші очікування від сьогоднішнього уроку.
У-улюблений
Р-різноманітний
О-особливий
К-креативний
ІV. Робота над матеріалом уроку.
1.     Ознайомлення із статтею «Василь Сухомлинський» (про нього).
Ø Яким незвичайним учителем був В.Сухомлинський, дізнаєтесь,  прочитавши про нього статтю (с.66)
Ø Учні читають мовчки. Потім дають відповіді на запитання вчителя.
Ø Кому Сухомлинський присвятив усе своє життя?
Ø Що робив він у Павлиській школі?
Ø Що намагався відобразити у своїх творах?
1.  Робота в парах за матеріалом статті.
2.  Побудова асоціативного куща до слова «Краса».
-      Що  таке  краса?
(Це  те, що  приємно і  подобається  всім  людям , все  те  добре і  прекрасне, що оточує  нас  і викликає  радість)
У  світі  навколо  нас  існує  стільки  краси , хоча  інколи  ми  її  зовсім  не  помічаємо.
-      А  як  ви  думаєте , що  може  бути  красивим?


                                              природа
              слова                                                                         почуття     






зовнішність                                                                             вчинки
                                       


                                                        мистецтво


У  людини  все повинно  бути  прекрасним:  і  думки, і  почуття, і  слова, і  вчинки .
V. Вивчення нового матеріалу.
1.  Передбачення  за  ключовими  словами .
-      А  тепер  уважно  подивіться  на  слова і  передбачте , про  що  буде  наше  сьогоднішнє оповідання.
-      Робота в групах. Кожна група складає своє передбачення.
Ø Дощ
Ø Хлопці
Ø Незнайомець
Ø Співчували
Ø Допоміг
-      Чим  відрізняється співчуття  від  допомоги ?
-      Яку  б  назву ви  придумали  до  оповідання ?
-      Оповідання  В.Сухомлинського має  назву« Красиві  слова  і  красиве  діло» . Чи справдилося  ваше  передбачення  ми зараз  і  перевіримо .
2.  Опрацювання  твору  В. Сухомлинського .
v самостійне читання учнями
Де  і  коли  відбуваються  події , описані  в  творі ?
v словникова  робота
Вправа на миттєве сприйняття слів.
Слова на картках-блискавках: її, в цей, суху, мокру, гарні, красиві,негода, хатина, хатинка.
-      У  тексті  ви  зустріли  слово  негода. Підберіть синонім.        
VI. Фізкультхвилинка
v Повторне читання оповідання «ланцюжком».
Назвіть дійових осіб твору.
v вибіркове  читання
Знайдіть  в  оповіданні  слова, які   пояснюють  подані  вислови :
Небо  затягло  хмарами -…
Дуже  сильний  дощ -…
Дуже  мокрий -…
-      Прочитайте  слова хлопців  із  оповідання . Чи  можна  сказати,  що  їх  слова  були  красивими ?
-      Про  яке  красиве   діло  говориться  в  тексті ? Прочитайте .
Гра «Розвідники»
-      Знайдіть у тексті порівняння. Що автор хотів ними підкреслити?
Робота з ілюстрацією до оповідання.
-      Розгляньте  малюнок  до  твору . Знайдіть  і  зачитайте  уривок  тексту , який зобразив  художник .

VII. Систематизація та осмислення знань.
Робота в групах.
1 група «Мовознавці» (Уточнюють значення слів, шукають синоніми та антоніми, образні вислови).
2 група «Природолюби» (Описують погодні умови).
3 група «Психологи» (Дають характеристику дійовим особам та поради).
4 група «Актори» (Читають в особах уривок із твору).
VІІІ. Підсумок уроку.
1.  Чи справдилися ваші очікування щодо сьогоднішнього уроку?
2.  Запишіть на стікерах свої враження від уроку.

3.  Приклейте стікери на наше «дерево рішень». 

Немає коментарів:

Дописати коментар