четвер, 15 червня 2017 р.

Урок з читання для 2 класу

Грицик Н.Г,.
вчитель початкових класів
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів  № 3 м. Гайворон

Урок позакласного читання
2 клас
Тема: Людина починається з добра
(за творами Василя Сухомлинського)
Мета: продовжити ознайомлення учнів з творами Василя Сухомлинського; Формувати доброту , чуйність, повагу до близьких людей, старших, немічних, друзів; навчати оцінювати вчинки головних героїв оповідань, наслідувати їх позитивні риси; розвивати мовлення; виховувати віру в силу дружби, добра і справедливості.
Обладнання: компютер, твори Сухомлинського.

Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав гучний дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Тож і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо!

ІІ. Мовленнєва розминка
1.     Робота над скоромовкою
Біжить стежина поміж ожини,
І вже у Жені ожини жменя.

2.     Робота над чистомовкою
Це-це-це – ми посадили деревце.
Го – го – го – поливаємо його.
Не – не – не – виросте воно рясне.
Ами – ами – ами – нас порадує плодами.

3.     Гра «Складіть слово»
Дорога – рога + бір – ір + рота = (Доброта)

4.     Вправа «Асоціативний кущ»
Діти, як ви вважаєте, що таке  доброта? Яку людину можна назвати доброю?   (на дошці записуються слова , які у дітей асоціюються зі словом доброта)
ДОБРОТА
 


ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
В народі говорять: «За добро добром платять. Хто людям добра бажає, той і сам його має».

Твори добро
Ти усміхнися небу,
усім, хто біля тебе:
І братику й сестричці,
і сонечку й травичці.
Люби усіх довкола,
удома та у школі,
І ця любов із Неба
повернеться до тебе.
Прощай дрібні образи
і помирись одразу.
Хто вміє всім прощати,
сильнішим здатен стати.
Твори добро, дитино,
і у твоїй родині
воно знайде домівку
віднині і довіку.
Леся Вознюк

Учитися робити добро – завдання нелегке. Тому робити це слід з дитинства, так само, як учитися ходити, говорити, читати, кататися на ковзанах. А допоможуть нам в цьому твори Василя Сухомлинського.
Оповідання Сухомлинського опрацюємо.
У світ ровесників помандруємо.
Щоб від зла та байдужості боронитись,
Добра й милосердя ми будемо вчитись.

Вправа «Мікрофон»

-         Що ви знаєте про Василя Сухомлинського?
-         Які твори читали?
(презентація «Василь Сухомлинський»)

ІV. Робота з виставкою книг
-         Яку з цих книг ви читали?
-         Який твір Василя Сухомлинського вам сподобався найбільше? Чому?

Гра «Звідки ці рядки?»
-         Юрко прийшов до школи з рогаткою. На кущі бузку сидів горобець. Дзьобиком він старанно чистив пірячко.  («Посиротів»)
-         В одного Чоловіка був вірний друг – Собака. Набрид Чоловікові Собака. Той надумав його продати і повів на базар.  («Гірший за гадюку»)
-         Приніс Дмитрик дубки. Викопав одну ямку, посадив дубок. Узяв другий, подивився  на нього і здалося Дмитрику, що корінці в дубочка дуже кволі. Викинув другий дубок на вулицю.  («Пять дубків»)
-         Зварила Люда борщу, попробувала. Борщ несмачний… Оце буде мама сваритися, що вона несмачного борщу наварила.  («Чому мама так хвалить?»)
-         Петрик злякався, хотів тікати. Та раптом до його ніг притулилось маленьке кошеня.   («Петрик, собака й кошеня»)

Фізкультхвилинка

V. Робота над новою темою.
 Ознайомлення з твором Василя Сухомлинського «Суниці для Наталі»
1.      Читання оповідання вчителем
-         Яке лихо трапилося з Наталею?
2.     Читання оповідання учнями «ланцюжком»
-         Що порадила мама Андрійкові?
-         Чи відразу хлопчик поніс суниці Наталі?
-         Як дівчинка зустріла Андрійка?
-         Чого вчить нас це оповідання?
Ознайомлення з твором Василя Сухомлинського «На кладці»
1.     Гра «Рибки»
Самостійне читання оповідання учнями мовчки.
-         Назвіть головних героїв оповідання.
2.     Робота в парах
Прочитайте оповідання в парах.
-         Що сталося на кладці?
-         Що робили хлопці біля кладки?
-         Чому Андрійко з Тимком почервоніли і не взяли гостинця?
-         Який висновок можна зробити з прочитаного?

VІ. Підсумок уроку
-         З якими творами Василя Сухомлинського ми познайомилися на уроці?
-         Чого вони нас навчають?
Я вірю, що ви всі зростаєте добрими і чуйними дітьми, завжди готові прийти на допомогу. Бажаю вам, щоб ваші серця завжди були сповнені милосердя, щедрості, справедливості, доброти. Наш урок я хочу завершити піснею «Даруй добро».

Використана література:
1.     Джерела духовності. Упровадження принципів гуманної педагогіки в практику роботи початкової школи. / Упорядник Л.Г. Дмитренко. – Х.: ВІид. Група «Основа», 2015. – 142с.
2.     Золотий віночок. 1 клас: хрестоматія для додаткового читання/ укладач І.П. Агаркова, В.А. Мирошниченко, Н.М.Попова, Н.Л.Цепочко. – Х.: Вид – во «Ранок» , 2013. – 176с.









Немає коментарів:

Дописати коментар