Грицик Н.Г,.
вчитель
початкових класів
загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів № 3 м. Гайворон
Урок позакласного
читання
2 клас
Тема: Людина
починається з добра
(за творами Василя
Сухомлинського)
Мета: продовжити
ознайомлення учнів з творами Василя Сухомлинського; Формувати доброту ,
чуйність, повагу до близьких людей, старших, немічних, друзів; навчати
оцінювати вчинки головних героїв оповідань, наслідувати їх позитивні риси;
розвивати мовлення; виховувати віру в силу дружби, добра і справедливості.
Обладнання: комп’ютер, твори Сухомлинського.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав гучний дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Тож і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо!
ІІ. Мовленнєва розминка
1.
Робота над скоромовкою
Біжить стежина поміж ожини,
І вже у Жені ожини жменя.
2.
Робота над чистомовкою
Це-це-це – ми посадили деревце.
Го – го – го – поливаємо його.
Не – не – не – виросте воно рясне.
Ами – ами – ами – нас порадує плодами.
3.
Гра «Складіть слово»
Дорога – рога + бір – ір + рота = (Доброта)
4.
Вправа «Асоціативний кущ»
Діти, як ви вважаєте, що таке доброта? Яку людину можна назвати
доброю? (на дошці записуються слова , які у дітей асоціюються зі словом
доброта)
ДОБРОТА
ІІІ.
Повідомлення теми і мети уроку
В народі
говорять: «За добро добром платять. Хто людям добра бажає, той і сам його має».
Твори добро
Ти усміхнися
небу,
усім, хто
біля тебе:
І братику й
сестричці,
і сонечку й
травичці.
Люби усіх
довкола,
удома та у
школі,
І ця любов
із Неба
повернеться
до тебе.
Прощай
дрібні образи
і помирись
одразу.
Хто вміє
всім прощати,
сильнішим
здатен стати.
Твори добро,
дитино,
і у твоїй
родині
воно знайде
домівку
віднині і
довіку.
Леся Вознюк
Учитися робити добро – завдання нелегке. Тому робити це
слід з дитинства, так само, як учитися ходити, говорити, читати, кататися на
ковзанах. А допоможуть нам в цьому твори Василя Сухомлинського.
Оповідання Сухомлинського опрацюємо.
У світ ровесників помандруємо.
Щоб від зла та байдужості боронитись,
Добра й милосердя ми будемо вчитись.
Вправа «Мікрофон»
-
Що ви знаєте про Василя Сухомлинського?
-
Які твори читали?
(презентація «Василь Сухомлинський»)
ІV. Робота з виставкою книг
-
Яку з цих книг ви читали?
-
Який твір Василя Сухомлинського вам сподобався найбільше? Чому?
Гра «Звідки ці
рядки?»
-
Юрко прийшов до школи з рогаткою. На кущі бузку сидів горобець. Дзьобиком
він старанно чистив пір’ячко. («Посиротів»)
-
В одного Чоловіка був вірний друг – Собака. Набрид Чоловікові Собака. Той
надумав його продати і повів на базар.
(«Гірший за гадюку»)
-
Приніс Дмитрик дубки. Викопав одну ямку, посадив дубок. Узяв другий,
подивився на нього і здалося Дмитрику,
що корінці в дубочка дуже кволі. Викинув другий дубок на вулицю. («П’ять дубків»)
-
Зварила Люда борщу, попробувала. Борщ несмачний… Оце буде мама сваритися,
що вона несмачного борщу наварила.
(«Чому мама так хвалить?»)
-
Петрик злякався, хотів тікати. Та раптом до його ніг притулилось маленьке
кошеня. («Петрик, собака й кошеня»)
Фізкультхвилинка
V. Робота над новою
темою.
Ознайомлення з
твором Василя Сухомлинського «Суниці для Наталі»
1.
Читання оповідання вчителем
-
Яке лихо трапилося з Наталею?
2.
Читання оповідання учнями «ланцюжком»
-
Що порадила мама Андрійкові?
-
Чи відразу хлопчик поніс суниці Наталі?
-
Як дівчинка зустріла Андрійка?
-
Чого вчить нас це оповідання?
Ознайомлення з твором Василя Сухомлинського «На кладці»
1.
Гра «Рибки»
Самостійне читання оповідання учнями мовчки.
-
Назвіть головних героїв оповідання.
2.
Робота в парах
Прочитайте оповідання в парах.
-
Що сталося на кладці?
-
Що робили хлопці біля кладки?
-
Чому Андрійко з Тимком почервоніли і не взяли гостинця?
-
Який висновок можна зробити з прочитаного?
VІ. Підсумок уроку
-
З якими творами Василя Сухомлинського ми познайомилися на уроці?
-
Чого вони нас навчають?
Я вірю, що ви всі зростаєте добрими і чуйними дітьми,
завжди готові прийти на допомогу. Бажаю вам, щоб ваші серця завжди були
сповнені милосердя, щедрості, справедливості, доброти. Наш урок я хочу
завершити піснею «Даруй добро».
Використана
література:
1.
Джерела духовності. Упровадження принципів гуманної педагогіки в практику
роботи початкової школи. / Упорядник Л.Г. Дмитренко. – Х.: ВІид. Група
«Основа», 2015. – 142с.
2.
Золотий віночок. 1 клас: хрестоматія для додаткового читання/ укладач І.П.
Агаркова, В.А. Мирошниченко, Н.М.Попова, Н.Л.Цепочко. – Х.: Вид – во «Ранок» ,
2013. – 176с.
Немає коментарів:
Дописати коментар